IPB

Bienvenue invité ( Connexion | Inscription )

Reply to this topicStart new topic
> Sony Ericsson Xperia pro, Infos, questions, liens...
Arno
posté 13/02/2011 à 20:32
Message #1

Administrateur
Icône de groupe

Groupe : Administrateurs
Inscrit : 11.07.2003
Lieu : Nancy
Membre no 2

Opérateur: Orange
Mobile: Sony Xperia Z
Firmware: 10.1.A.1.350

February 13, 2011, Barcelona, Spain – Sony Ericsson today unveils the Xperia™ neo and Xperia™ pro, the newest additions to the new generation of Xperia™ smartphones. Closely following the launch of the Xperia™ arc smartphone earlier this year, these latest smartphones also feature cutting edge technology from Sony and an exceptional multimedia experience on the latest version of the Android™ platform – Gingerbread.

As well as best-in-class imaging and display technology from Sony, the Xperia™ pro combines an optimized slide-out keyboard with smart functions to create a fast messaging experience. Featuring an ergonomically crafted keyboard, Sony Ericsson has focused on integrating the hardware with clever messaging functions for a perfect user experience. Xperia™ pro introduces the subtle but fast Type & Send functionality eliminating the need to open a dedicated app for each type of message, and Smart Keyboard that triggers predictive messaging actions automatically when the user slides out the keyboard.

Xperia™ pro is also the ideal business phone for Android fans coming complete with a set of professional functions such as syncing your email, calendar and contacts in a secure way and the pre-loaded Office Suite Pro lets consumers view and edit office documents directly on the phone.

Steve Walker, Head of Marketing, Sony Ericsson said, "We want to be a leader in Android and with Xperia™ neo and Xperia™ pro, we are now are offering excellent, innovative Android choices for consumers. These latest devices combine stunning design with state-of-the-art Sony technology and a new faster messaging experience on the Xperia™ pro, creating an entertaining smartphone experience."

The best of Sony technology once again features in both Xperia™ pro and Xperia™ neo. The Reality Display with Mobile BRAVIA® Engine delivers exceptional visual brilliance and a crystal clear image which enhances the overall entertainment experience. Sony's award-winning Exmor R™ for mobile sensor enables the capture of high quality, bright pictures and HD videos even in low light. All pictures and videos can be shared on an HD TV in your living room via the built in HDMI-connector.

Xperia™ neo builds on the stunning design language that Sony Ericsson has become known with a unique shape that not only looks good, but is ergonomically designed to fit perfectly in the user's hand, especially when taking pictures.

Both smartphones will launch on the latest version of the Android™ platform providing access to Google Mobile Services and the myriad of applications available via the Android market. Xperia™ smartphones add best in class entertainment on top of smartphone fundamentals such as apps, maps, email and fast uncompromised access to the Web with Adobe® Flash® Player to create the most entertaining smartphone experience.

Sony Ericsson Xperia™ neo – Key features
• Exmor R™. Great stills and videos even in low light
• Reality display with Mobile BRAVIA® Engine
• Built-in HDMI. Your stills and videos on HD TV
• More than 100,000 apps on Android Market
• Google™ services. At your service

The Sony Ericsson Xperia™ neo will be available in the following colours: Blue Gradient, Red and Silver.

Sony Ericsson Xperia™ pro – Key features
• Touch phone with perfect slide-out keyboard and smart functions for fast messaging
• Synch your email and edit office documents on the go
• Sony Mobile BRAVIA® Engine and Exmor R™ for mobile
• HDMI. Connect to an HD TV or a projector
• Google™ services and more than 100,000 apps on Android Market™

The Sony Ericsson Xperia™ pro will be available in the following colours: Black, Red, Silver

Sony Ericsson Xperia™ neo will be available globally in selected markets from end Q1 and Sony Ericsson Xperia™ pro from end Q2.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prise en main par Engadget

--------------------
Go to the top of the page

+
fox.del
posté 14/02/2011 à 8:43
Message #2

Accrocs des claviers

Groupe : VIP
Inscrit : 15.09.2003
Lieu : Nancy
Membre no 252

Je viens de me prendre un X10mini pro d'occasion et j'adore ce petit mobile que je peux transporter partout.

Mais ce petit néo Pro est vraiment excellent, et je pense qu'il sera vite mien. C'est peut être une histoire de génération mais un clavier physique est pour main indispensable ( tâches office et mail sans trop d'erreur de frappe).

Autant Nokia perd des parts de marché, autant je trouve que SE renait... Il ne reste plus qu'à voir la politique de mise à jour des OS.

--------------------
Xpéria Ray / MBW-100 HBH-660
( anciens Xpéria Ray / X10 mini pro / W995 / Aspen / W850 / Z610 / K600 / Z1010 / T68i + HPR-11FM + MCA-20).

+
Devine
posté 14/02/2011 à 11:56
Message #3

Posteur régulier

Groupe : Membres
Inscrit : 22.10.2007
Lieu : Dijon
Membre no 1.011.247

Opérateur: Bouygue Telecom
Mobile: Satio, K850i, W810i

J'avous j'adore ce mobile je pense meme que je vais l'acheter mais aux vues de ce que vient de lacher la concurrence (LG 3d, Galaxie 2...), je ne pense pas que ce Neo pro puisse prétendre etre le haut de gamme de SE mais plus un milieu de gamme. J'espère meme encore et tjrs un iphone killer.

+
Palazzo Fortuny
posté 14/02/2011 à 13:39
Message #4

Posteur régulier

Inscrit : 07.12.2004
Membre no 3.423

Opérateur: SFR Illimithc 3G+ Full Internet
Mobile: SE Xperia X10i

Son nom n'est pas "Xperia neo pro" mais juste "Xperia pro".

--------------------
C5 > T200 > T610 > K700i > K750i > W810i > W910i > K850i > C702 > X10i > Kyno > Xperia S >>>> Xperia Z ;-)

+
tonif430
posté 15/02/2011 à 21:52
Message #5

Posteur régulier

Inscrit : 01.02.2007
Lieu : Andorre
Membre no 1.005.276

Opérateur: STA
Mobile: P990i//w580i//HPM-82//HBH-600//Nokia 8310//Ericsson A1018s
Firmware: R9GA001

Pas mal!!

--------------------

+
Devine
posté 17/02/2011 à 12:18
Message #6

Posteur régulier

Membre no 1.011.247

Ce que je disait ce confirme le prix evoquer pour le Xpéria Néo serait de 350 € sans abonnement ce me semble résonnable meme si on le c'est tous c'est tjrs trop cher lol

+
Devine
posté 09/03/2011 à 10:17
Message #7

Posteur régulier

Membre no 1.011.247

La dispo pour le 1 juin appriorie : http://www.blog.moby1.co.uk/2011/03/sony-e...g-june-1st.html

+
Devine
posté 03/06/2011 à 8:06
Message #8

Posteur régulier

Membre no 1.011.247

On a le prix annoncer 349 livre donc chez nous il sera surement a 399€

+
CarlitoFTW
posté 10/01/2012 à 16:06
Message #9

Newbies
*

Groupe : Membre
Inscrit : 10.01.2012
Membre no 1.029.187

Opérateur: Free
Mobile: Xperia Pro

Bonjour à tous;

Je suis l'heure actuelle l'heureux possesseur d'un Sony Xperia Pro, la version avec clavier du Kyno/Neo si je ne me trompe pas.
C'est mon premier androphone. Aussi j'ai quelques questions :

- Peut-on supprimer des messages (SMS) par plusieurs sans pour autant supprimer toute la conversation ?

- Où sont stockés ces messages ? Sur des serveurs où sur mon téléphone ? Si c'est sur mon téléphone, les messages disparaissent donc au bout d'un moment ou on me dit que la mémoire est pleine et je dois supprimer des conversations ?

- Je cherche des options sur mon téléphone : régler l'intensité de mon vibreur (c'est possible? il est très bruyant) et baisser la luminosité de l'écran encore (je le trouve trop lumineux) au delà du cran le plus bas, c'est possible ?

- En tant que débutant sur Android, quelles applications me conseilleriez vous ? En utilitaires j'entends.

- Est-ce qu'on peut "fermer" une application en tant que processus ? Et pas qu'un simple retour au bureau ?

Merci d'avance.

Ce message a été modifié par Arno - 10/01/2012 à 20:05.
Raison de l'édition : Sujet combiné à celui existant. Merci à Alex

+
schum22
posté 10/01/2012 à 17:29
Message #10

Newbies
*

Groupe : Membre
Inscrit : 16.11.2011
Membre no 1.029.081

Mobile: Kyno
Firmware: 3.0.1.A.0.150

Advanced Task Killer est la première application à installer, avec ES explorateur de fichiers.

+

Reply to this topicStart new topic
1 utilisateur(s) sur ce sujet (1 invité(s) et 0 utilisateur(s) anonyme(s))
0 membre(s) :

RSS Version bas débit Nous sommes le : 19.09.2014 à 18:49
IPS Driver Error

IPS Driver Error

There appears to be an error with the database.
You can try to refresh the page by clicking here